שאלות נפוצות של מתעניינים בתואר ראשון

שאלות נפוצות של מתעניינים בתואר ראשון במתמטיקה

תשובה: מידע והמלצות להכנה ללימודים ניתן לראות כאן.

2. עד איזה שלב מתחילת הלימודים בפקולטה עלי להחליט סופית לגבי מסלול לימודים?

תשובה: סטודנטים שנמצאים במצב אקדמי תקין ובעלי ממוצע מתאים למעבר (בהתאם לדרישות המסלולים השונים) לא מוגבלים במועד מעבר מסלול. יש לקחת בחשבון שכנראה יהיה צורך בהשלמות בהתאם לתכנית הלימודים במסלול אליו עוברים.

3. סכם הציונים שלי מאוד קרוב לסכם הנדרש לשם קבלה למסלול לימודים מסוים בפקולטה. האם יש משהו שאפשר לעשות כדי להתחיל את הלימודים מבלי לשפר ציונים או לחזור על הבחינה הפסיכומטרית?

תשובה: אין משהו שניתן לעשות. אפשר לשקול מסלולי קבלה חליפיים כגון: מסלול מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה, קבלה על סמך ציוני בגרות גבוהים במתמטיקה ופיזיקה ועוד (בהתאם למידע המופיע באתר רישום וקבלה).

4. התחלתי ללמוד בפקולטה לפני מספר שנים ואז הפסקתי. כעת אני רוצה לחזור. כיצד אפשר לעשות זאת?

תשובה: סטודנטים שהפסיקו את לימודיהם (במצב אקדמי תקין/לא תקין) נרשמים דרך רישום וקבלה. יש לקחת בחשבון כי כל מקרה נבחן לגופו בהתאם לרקע האקדמי, הקורסים שנלמדו, ממוצע הציונים ועוד.

5. אני תלמיד תיכון מצטיין. הייתי רוצה להתחיל ללמוד קורסים אקדמיים בטכניון כבר עכשיו. האם אני כול ובאילו מסגרות?

תשובה: ניתן לעשות זאת במסגרת התכנית “מתיכון לטכניון”.

6. אני סטודנט מצטיין בפקולטה הנדסית/מדעית בטכניון ומאוד אוהב מתמטיקה. האם אפשר לשלב תואר הנדסי או מדעי בטכניון עם תואר במתמטיקה?

תשובה: הפקולטה למתמטיקה קולטת סטודנטים מצטיינים מפקולטות אחרות בטכניון המעוניינים ללמוד לתואר ראשון נוסף. לפני תחילת התהליך רצוי לפנות למזכירות הפקולטה למתמטיקה לתיאום פגישה עם היועץ האקדמי ולקרוא את המידע המופיע בקטלוג הלימודים של הפקולטה למתמטיקה (בע”מ 9).

7. מה אפשר לעשות עם תואר ראשון במתמטיקה?

מסלולי הלימוד בפקולטה למתמטיקה  מכשירים מתמטיקאים אשר יוכלו להשתלב במחקר, בתעשייה ובהוראה. בשוק הפרטי בוגרי תואר ראשון במתמטיקה משתלבים בתחומים כגון: מולטימדיה, אלגוריתמיקה, עיבוד אותות, חקר ביצועים, DATA SCIENCE, פיננסים, אבטחת סייבר, מכשור רפואי, פארמה ועוד. בזכות ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, הביקוש למתמטיקאים רק הולך ועולה. בוגרי הפקולטה משתלבים בחברות גלובליות מובילות כמו גם בתפקידי מחקר והוראה באוניברסיטאות ובמכללות בארץ ובעולם.

8. מה ההבדל בין המסלול “מתמטיקה עם מדעי המחשב” למסלול “מדעי המחשב ומתמטיקה”?

תשובה: המסלול “מתמטיקה עם מדעי המחשב” הוא מסלול של הפקולטה למתמטיקה המשלב בתוכו תואר במתמטיקה עם לימודים של מקצועות הבסיס של מדעי המחשב (ביחס של 1:2). לעומת זאת, המסלול “מדעי המחשב ומתמטיקה” הינו מסלול למועמדים מצטיינים, בעלי סכם גבוה במיוחד והוא מנוהל במשותף על ידי הפקולטה למדעי המחשב והפקולטה למתמטיקה. מסלול זה מורכב משבעה סמסטרים והיחס בין הקורסים במדעי המחשב והקורסים במתמטיקה הוא שווה.